دانلود|اقتصاد خرد|

اقتصاد خرد|50684058|adg40191533|
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان اقتصاد خرد هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

حجم فایل : 257.3 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 27
به نام خداوند بخشاینده مهربان





اهداف درس آشنایی با مهمترین مفاهیم اقتصادی نظیر هزینه فرصت، کمیابی، منحنی امکانات تولید، نظامهای مختلف اقتصادی، عرضه، تقاضا، تولید، رفتار مصرف کننده و مطلوبیت، کشش، بازارهای مختلف و ... و بررسی ابعاد و جوانب گوناگون مسائل مطروحه فوق در زمره مهمترین اهداف این درس می باشند. جایگاه درس: درس بعنوان نخستین درس در سلسله دروس اقتصادی رشته مدیریت بوده و چون بسیاری از مفاهیم بنیادی که در سایر دروس اقتصادی این رشته ها از جمله اقتصاد کلان، پول و ارز و بانکداری، توسعه اقتصادی و مالیه عمومی مطرح خواهند شد برای اولین بار در این درس مورد بررسی قرار میگیرند، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
چون آشنایی و معارفه دانشجو با علم اقتصاد از این درس آغاز میشود، ضرورت تعمق و دقت بیشتر در جهت تفهیم مفاهیم و اصطلاحات مربوطه بیشتر احساس میشود.
فصل اول تاريخچه مختصري از شكل گيري علم اقتصاد و مكاتب اقتصادي در طول تاریخ تعاریف متفاوتی از علم اقتصاد ارائه شده است.
آدام اسمیت اقتصاد را علم تولید ثروت قلمداد می نمود در حالیکه ریکاردو آن را علم تولید و توزیع ثروت می دانست.
تعاریف امروزین علم اقتصاد بر این نکته تاکید دارد که اقتصاد علم استفاده بهینه از منابع کمیاب تولید است.

تعریف علم اقتصاد
(Economics): بهترین راه معرفی علم اقتصاد پرداختن به مفاهیم سه گانه زیر است:

1-هزینه فرصت ((Opportunity cost :

هزینه کامل انتخاب یک تصمیم خاص فایده از دست رفته ناشی از عدم انجام انتخاب دیگر می باشد.
آنچه که ما با یک تصمیم یا انتخاب از دست می دهیم، هزینه فرصت آن انتخاب یا تصمیم خوانده می شود. بعنوان مثال دانشجویی که تصمیم به ادامه تحصیل می گیرد، از درآمد حاصل از کار احتمالی که می توانست به انجام آن مبادرت نماید صرف نظر نموده یا چشم پوشی کرده است.
دلیل مطرح شدن مفهوم هزینه فرصت: محدود بودن منابع در مقابل خواسته های بی شمار است.

2- نهایی گرایی ( (Marginalism:

چنانچه اطلاعات در خصوص آخرین واحد مد نظر باشد مبحث نهایی گرایی مطرح است. مثلا ً هزینه نهایی یعنی هزینه آخرین واحد محصول تولید شده یا تولید نهایی یعنی میزان تولید آخرین واحد عامل تولید به کار گرفته شده.
3- بازارهای کارآمد (Efficient Markets) :

بازارهایی که حاوی فرصت سود آوری هستند، بازارهای کارآمد نامیده می شوند.

یک فرصت سود آوری در بازار یک چیز معمول نیست ولی این به معنی عدم وجود چنین فرصتی نمی باشد. به وضوح زمان هایی وجود دارند که در یک بازار فرصت برای کسب سود وجود دارد. ولی این فرصت سود نصیب کسی می شود که زودتر به آنجا برسد یا زودتر خبردارشود (اطلاعات بهتری داشته باشد). اقتصاد به طور کلی به دو حوزه مهم تقسیم می شود:


اقتصاد...



مطالب دیگر:
📖شعاعی از قرآن📖شكاف ديجيتالي و جنسيت📖شناخت تاثیر فعالیت های بدنی در ارتقاء سلامت بهداشت روان📖شناخت رفتار📖شناخت ساختار و عملكرد بدن📖شناخت سوختگيها📖شناسائي گونه هاي علف هاي هرز اموزشكده كشاورزي📖شناسائي مسائل مشكلات📖شناسنامه و نمودار مراحل انجام کار اداره امور پيمانها و قراردادها📖شنايي با چگونگي مستند كردن فعاليتهاي آموزشي وآيينامه ارزيابي📖شنوایی📖شوراهاي اسلامي روستا📖شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی و استانی📖شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی📖شهر الکترونیکی و دولت الکترونیکی📖شهر و آموزش📖شهر و شهرنشینی پس از پیروزی اسلام📖شهرسازی دوران پیش از اسلام📖شهرسوخته📖شیر سویا📖شیشه بندی📖شی‌گرایی در مهندسی نرم‌افزار📖شی‌گرایی در مهندسی نرم‌افزار4📖شیمی الی وعطرها📖شینه بندی