دانلود|مبانی نظری تحقیق مدیریت راهبردی وتوسعه اقتصاد محلی|

مبانی نظری تحقیق مدیریت راهبردی وتوسعه اقتصاد محلی,مبانی نظری مدیریت راهبردی وتوسعه اقتصاد محلی,مبانی نظری تحقیق مدیریت راهبردی ,پیشنه تحقیق مدیریت راهبردی وتوسعه اقتصاد محلیمبانی نظری تحقیق مدیریت راهبردی وتوسعه اقتصاد محلی|40260649|adg40191533|
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری تحقیق مدیریت راهبردی وتوسعه اقتصاد محلی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

- مدیریت راهبردی
- تفکر راهبردی و بهره برداری از فرصت ها
- توسعه اقتصاد محلی
- مدیریت راهبردی و رونق اقتصاد محلی
- توسعه اقتصادی
- شاخص‌های توسعه اقتصادی
الف- شاخص درامد سرانه:
ب- شاخص برابری قدرت خرید (PPP):
پ- شاخص درامد پایدار (GNA SSI):
ت- شاخص‌های تركیبی توسعه:
ث- شاخص توسعه انسانی (HDI):
- مكاتب مختلف توسعه اقتصادی
1. نظریه آدام اسمیت (1790-1723)
2. نظریه مالتوس (1823-1766)
3. نظریه ریكاردو (1823-1772)
4. مدل رشد كلاسیك
5. نظریه كارل ماركس (1883-1818)
6. مدل رشد اقتصادی سرمایه‌داری ماركس
7. نظریه شومپیتر (1950-1870)
8. مدل توسعه لوئیس- فی- رانیس (L-F-R)
- مدیریت راهبردی در زمینه توسعه اقتصادی
1. راهبرد پولی
2. راهبرد اقتصاد باز
3. راهبرد صنعتی شدن
4. راهبرد انقلاب سبز
5. راهبرد توزیع مجدد
6. راهبرد سوسیالیستی توسعه
برنامه های راهبردی توسعه اقتصادی كلان كشور
منابع



- مدیریت راهبردی
مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک یک رده از فعالیت‌های مدیریتی است که مقوله اهداف کلانو تاکتیک در سازمان می‌پردازد. مدیریت استراتژیک یک جهت دهی کلی برای سازمان می‌سازد که ارتباط خیلی نزدیکی نیز با مقوله رفتار سازمانی دارد. مدیریت استراتژیک برخورد نظام یافته با یک وظیفه بزرگ و یک مسوولیت روزافزون در قلمرو مدیریت عمومی است تا به نحوی که موفقیت مستدام موسسه را تضمین و از پیشامدهای ناگهانی پیشگیری کند، موسسه را با بستر حرکت خود (محیط) ارتباط دهد. مدیریت استراتژیک، هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه¬ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلندمدت خود دست یابد، تعریف شده است. همان گونه که از این تعریف استنباط می شود در مدیریت استراتژیک برای کسب موفقیت سازمانی بر چندین عامل تاکید می شود: هماهنگ کردن مدیریت، بازاریابی، امور مالی، تولید، تحقیق و توسعه و سیستم های اطلاعات رایانه ای. فرایند مدیریت استراتژیک در برگیرنده سه مرحله می شود: تدوین استراتژی ، اجرای استراتژی و ارزیابی استراتژی (آرمسترانگ و کاتلر، 1381). هم اکنون مدیریت استراتژیک تا آنجا تکامل یافته است که اولین ارزش و اولویت آن، کمک به سازمان برای فعالیت موفق در محیطی پیچیده و پویاست. تحقیقات نشان داده است که عملکرد سازمان هایی که به مدیریت استراتژیک می پردازند بیشتر و بالاتر از دیگر سازمان ها است. دست یابی به یک حلقه ی ارتباطی مناسب بین محیط یک سازمان و استراتژی، ساختار و فرآیندهای آن سازمان، آثار مثبتی بر عملکرد آن دارد. برای اثر بخش و موثر بودن، همیشه لازم نیست که مدیریت استراتژیک در قالب فرآیندی رسمی به اجرا درآید. بر اساس مطالعات انجام شده درباره روش های برنامه ریزی در سازمان های واقعی، ممکن است ارزش برنامه ریزی استراتژیک مکتوب باشد. تجزیه و تحلیل مدیریت استراتژیک در شرکت ، نیازمند داشتن دیدگاهی جامع در سازمان است که طراحی و رفتار سازمانی از آن جمله اند (محمدزاده و نجفی، 1387).

- تفکر راهبردی و بهره برداری از فرصت ها
از دیدگاه کلی، تفکر راهبردی یک «بصیرت و فهم از وضعیت موجود و بهره برداری از فرصت ها» است. این بصیرت کمک می کند تا واقعیت های بازار و قواعد آن به درستی و به موقع شناخته شود؛ و برای پاسخگویی به این شرایط راهکارهای بدیع و ارزش آفرینی خلق شود. تفکر استراتژیک مدیر را قادر می سازد تا بفهمد چه عواملی در دستیابی به اهداف موردنظر موثر است و چگونه این عوامل موثر برای مشتری ارزش می آفریند؟ این تفکر از طریق فهم صحیح قواعد بازار و پاسخگویی خلاقانه به آن صورت می پذیرد که در محیط ناپایدار و متحول کسب و کار امروز بسیار حائز اهمیت است. زیرا بدون این تفکر، تلاش های سازمان برای دستیابی به استراتژی های تدوین شده اثربخش نخواهد بود.
اومی از تئوریسین های معروف در مدیریت استراتژی در کتاب معتبر خود با عنوان تفکر یک استراتژیست» چنین اظهار می دارد "اگر موضوعات اساسی را تشخیص ندهید، هر قرد به خود و کارمندانتان فشار روحی و فیزیکی وارد کنید، سرانجام نتیجه ای جز سردرگمی و شکست حاصل نخواهد شد." لذا تفکر استراتژیک تشخیص به موقع فرصت هایی میدان رقابت و کشف بازارهای پنهان است که رقبا نسبت به آن غافل می باشند. به عبارت دیگر برای تصمیم گیری های استراتژیک و بهره برداری به موقع از فرصت ها که دارای طول عمر محدودی هستند باید فهم صحیحی از قوانین بازی در بازار مورد نظر داشته باشید ( هنری "مینتزبرگ" تفکر استراتژیک را یک نمای یکپارچه م کلی از کسب و کار در ذهن می داند، یعنی تدوین هنرمندانه استراتژی بر مبنای خلاقیت و فهم صحیح کسب و کار در یک تصویر کلی (ممدوحی و سیدهاشمی، 1387).


مطالب دیگر:
📝معرفي رشته هاي فيزيك پزشكي ومهندسي پزشكي در دانشگاه ABERDEEN📝بررسی و مقایسه نظريه های پايان تاريخ و انديشه مهدويت📝بررسی آفت شپشه برنج سيتوافلوپلوس لوريزا Sitophilas Oryzae در انبارهای برنج📝بررسی اصول طراحي يك سيستم انبارداري📝بررسی روشهای مدیریت و راههای موفقیت در مدیریت📝بررسی آثار تعدّی و تفریط مستأجر نسبت به عین مستأجره (ضمان مستأجر)📝بررسی انواع بيماري هاي كبد و انواع مختلف هپاتیت📝بررسی مکتب کارکردی و ساختاری در آمریکا📝نگاهی به پیشینه عزاداری در اسلام (قبل از صفویه)📝بررسی انواع شیوه های انشا نویسی📝بررسی نقش و جایگاه حضرت مسيح در قرآن کريم📝22 قانون تغيير ناپذير مديريت بازار يابي ( استراتژهاي بازاريابي)📝بررسی فرآیند كشت فلفل رنگي در گلخانه📝بررسی علل افت تحصيلي در دانش آموزان و راه های مقابله با افت تحصیلی📝بررسی و تاثیر تولید انرژی و تاثیر آن بر محیط زیست📝مطالعه و آشنايي با نظام قضايي آلمان📝دانلود گزارش كارورزي سيكل پرورش ماهي قزل آلاي رنگين كمان📝بررسی عناصر نادر موجود در خاك📝نقش ارتباط سالم در رشد اخلاقي و موفقيت تحصيلي دانش آموزان📝بررسی ادوات جنگي مورد استفاده در جنگ بر اساس نقش برجسته هاي آشورنو📝بررسی جايگاه حقوقي زن در نهج البلاغه📝بررسی تاثير كودهاي شيميايي بر بر EC و PH خاك و گياهان📝بررسی نقش و تاثیر تکنولوژی بر بهره گیری از انرژی📝بررسی نقش و جایگاه مديريت منابع انساني در شرکت ها📝بررسی انواع كاربرد طرحهاي فونداسيون دارای پي گسترده همراه با مثال های مختلف